We hebben korte wachttijden. Binnen één week eerste screeningsgesprek!

Aanmeldprocedure


Stap voor stap aanmelden

De eerste stap naar regie over je eigen leven begint bij aanmelden! Ons behandelprogramma is intensief en vraagt veel van jouw inzet. Het is belangrijk dat je bereid bent om hard te gaan werken om te gaan ontdekken wat écht belangrijk is voor jou. Om dit zorgvuldig te onderzoeken helpen we je graag door dit aanmeldproces heen en zullen we een aantal keren persoonlijk contact hebben.

Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen hebben we korte wachtlijsten.


Stap 1 Kennismaken

Via deze website kan je uitgebreid kennis maken met Prospero ggz en hoe we je kunnen helpen. We kunnen ons voorstellen dat je nog vragen hebt. We hebben de meest gestelde vragen op een rijtje gezet, die vind je hier. Staat je vraag hier niet tussen of wil je persoonlijk advies? Neem dan contact op via telefoon of e-mail. Wij zullen uitgebreid de tijd nemen voor jouw eventuele vragen en om de procedure uit te leggen. We kunnen dan ook samen een verzekeringscheck doen en de kosten die voor je eigen rekening zijn doornemen. Is het je allemaal duidelijk dan kan je gelijk door naar stap 2.


Stap 2 Aanmelden

Een volledig ingevuld aanmeldformulier zorgt ervoor dat we je zo snel mogelijk kunnen helpen. Om het formulier goed in te kunnen vullen is het handig om de volgende gegevens erbij te hebben:

  • burgerservicenummer
  • identiteitsbewijs
  • naam en polisnummer zorgverzekeraar
  • gegevens huisarts
  • informatie over eerdere psychologische behandelingen en huidige medicijngebruik

Stap 3 Verwijsbrief

Naast jouw eigen aanmelding is een verwijsbrief van je huisarts nodig. Jouw huisarts kan de verwijzing via Zorgdomein naar ons sturen. Informatie voor verwijzers

Stap 4 Telefonische screening

Tussen twee tot vijf werkdagen na ontvangst van jouw aanmeldingsformulier en de verwijsbrief bellen we je voor de telefonische screening. Een van onze medewerkers brengt samen met jou je hulpvraag in kaart. De medewerker maakt een eerste inschatting of een van onze programma’s goed aansluit bij jouw hulpvraag en persoonlijke situatie.


Stap 5 Intake

Lijkt een van onze programma’s na de telefonische screening bij jou te passen dan ontvang je binnen vijf werkdagen een uitnodiging voor een intake. Dit kan op een van onze locaties of online. Deze uitgebreide intake heb je met een van onze BIG geregistreerde GZ-psychologen of psychotherapeuten. De hele intake duurt maximaal één dagdeel. We houden uiteraard rekening met pauzes om het niet te belastend te maken.
Na de intake is er binnen vijf werkdagen een contactmoment met ons behandelteam waarin we samen met jou bespreken of een van onze behandelprogramma’s inderdaad geschikt is voor jou.


Stap 6 Vragenlijsten

Om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van jouw situatie, vragen we je om tijdens deze procedure een aantal vragenlijsten in te vullen die ons helpen om de behandeling op jouw hulpvraag af te stemmen.

Stap 7 Tot aan behandeling

Je hebt de aanmeldprocedure afgerond en nu? 

Tijdens de voorbereidingsfase bespreken we met jou (en eventueel met je naasten) het advies en krijg je meer uitleg over de diagnose en ons behandelprogramma. Er is ruimte om vragen te stellen en we bespreken wat het voor jou en je naasten betekent wanneer je de behandeling bij Prospero gaat volgen. Mocht er een bedrijfsarts bij jouw traject betrokken zijn, dan zal er contact zijn met je bedrijfsarts om het plan van aanpak te bespreken.

Voorafgaand aan je behandeling krijg je toegang tot e-healthmodules van MindDistrict. Denk hierbij aan een kennismakingsroute en een dagboek om bepaalde emoties alvast in kaart te brengen. Aan het einde van de voorbereidingsfase is er een overdracht naar de psycholoog die als behandelaar aan jou zal zijn verbonden tijdens het behandeltraject.


De allerlaatste stap is de moedige stap naar het behandelprogramma van Prospero ggz!



Kun je hulp gebruiken?


We hebben de meest gestelde vragen op een rijtje gezet, die vind je hier. Staat je vraag hier niet tussen of wil je persoonlijk advies? Neem dan contact op via telefoon of e-mail. Wij zullen uitgebreid de tijd nemen voor jouw eventuele vragen en om de procedure uit te leggen. We kunnen dan ook samen een verzekeringscheck doen en de kosten die voor je eigen rekening zijn doornemen.